poniedziałek, 13 lutego 2012

Joga rzeźbi ciało i wzmacnia duszę

Joga do niedawna kojarzyła mi się jedynie z kontemplacją i wyciszeniem  z siedzącym po turecku joginem, tkwiącym w bezruchu i pogrążonym w rozmyślaniach lub z budzącym podziw "kwiatem lotosu" - wymyślną figurą, będącą skomplikowaną plątaniną nóg.  Umiejętność wykonania "kwiatu lotosu" to jeszcze nie wszystko. Joga to coś znacznie więcej!  Joga może być energetycznym, pobudzającym ciało treningiem. To odpowiedni oddech i specjalne ćwiczenia, które pozwalają oczyścić nasze wnętrze, uwolnić się od stresów, gromadzonych w nas żalów. Służy rozwojowi osobowości, dzięki jednoczesnemu zaangażowania ciała, umysłu i duszy.


Skąd pomysł na jogę?

Zainspirowała mnie koleżanka, którą obserwowałam od pewnego czasu … wulkan energii, pełna wigoru, codziennie chętna do działania z mnóstwem pozytywnej energii … zapytana przeze mnie skąd na to bierze siły, odparła z uśmiechem – to MOJA JOGA :) odkąd chodzę na Jogę tak już po prostu mam i czuję się z tym świetnie.

Od razu pomyślałam o sobie, taki pobudzający trening energetyczny bardzo mi się przyda a dodatkowo będzie to świetna odskocznia od monotonii dnia codziennego. W osiedlowym Fitness Klubie są prowadzone zajęcia z Jogi więc poszłam za ciosem i zapisałam się na zajęcia jeszcze tego samego dnia. Na początek spokojnie – raz w tygodniu. Mąż przejmie wieczorne obowiązki przy dzieciach a ja będę miała taką swoją małą a może i wielką odskocznię.  Zaczynam w środę … już się nie mogę doczekać.



Jeszcze kilka słów o samej Jodze…

Chcesz wzmocnić mięśnie, wysmuklić sylwetkę oraz zapewnić sobie mnóstwo energii każdego dnia? Ćwicz jogę astanga. To wywodząca się z południowych Indii dynamiczna forma hatha jogi. W odróżnieniu od niej, astanga kładzie nacisk na płynne i dynamiczne przejścia między asanami, czyli pozycjami jogi.
Joga to wszechstronny trening ciała, który:
- spala kalorie
- rzeźbi sylwetkę
- uelastycznia i rozciąga ciało wzmacnia i modeluje mięśnie
- reguluje przemianę materii
- dotlenia organizm
- powiększa objętość płuc
- niweluje bóle kręgosłupa
- leczy kontuzje i im zapobiega
- relaksuje, wycisza psychikę.


Podczas ćwiczenia pozycji jogi, zwanych asanami, uwalniamy się z psychicznych i fizycznych stresów i napięć. Jogę może uprawiać każdy. Asany aktywizują wszystkie części ciała, napinają i tonizują mięśnie i stawy, kręgosłup i cały układ kostny.
Unikalną zaletą jogi jest fakt, że nie działa tylko powierzchownie. Aktywizuje i wzmacnia wszystkie wewnętrzne narządy, gruczoły oraz nerwy, dzięki czemu pozostają one w zdrowiu. W jodze niezmiernie istotne jest oddychanie. Ćwiczenia oddechowe zwane pranayama, ożywiają ciało i  regulują czynności mózgu. Dzięki nim zachowujesz spokój i świeżość umysłu. To niepotrzebne napięcie jest główną przyczyną zmęczenia, złego stanu zdrowia  A pozytywne myślenie oraz medytacja, które są równie istotnym elementem jogi, dają umysłowi siłę, polepszają koncentrację, a także jasność myśli.

Jak już pisałam moja przygoda z jogą dopiero się zaczyna ale już czuję  się podekscytowana ... na pewno wrócę do tego tematu jak już na własnej skórze przekonam się jak to jest z tą MOJĄ JOGĄ :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz